Philips

refresh bar

BRIEFING

Persoonlijke verzorging op festivalcampings? Het blijkt elke keer een uitdaging. Philips zag een kans om de morning routine makkelijker én leuker te maken. De vraag aan ons: ontwikkel een festivalactivatie die Philips geliefd maakt onder Gen Z en Young Millennials en zet de Philips OneBlade en SoniCare in de spotlights, zodat festivalbezoekers na een nacht op de camping fris en klaar voor de dag zijn. 

CONCEPT

Enter de Philips Refresh Bar – dé mobiele campingactivatie waar campinggasten hun haar konden trimmen, scheren en stylen met de Philips OneBlade en hun tanden kon poetsen met de Philips SoniCare. Of je nu een snelle touch-up nodig had of de dag fris wilde beginnen, de Refresh Bar was de place to be op de festivalcamping van Mysteryland, Awakenings Festival en Sunrise Festival. Zo werd persoonlijke verzorging niet alleen toegankelijk, maar ook een feestje. 

RESULTATEN

Campinggasten konden geen genoeg krijgen van de Philips Refresh Bar. Op de festivals Awakenings en Mysteryland ging meer dan 1 op de 3 bezoekers actief aan de slag met de producten. Tweederde van de campinggasten merkte de activatie op en maar liefst 96 procent beoordeelde hun ervaring met de activatie als positief. Online trok de Refresh Bar ook de aandacht met een bereik van 929.000 op Instagram. In totaal werden er 1.300 sample attachments uitgedeeld aan nieuwsgierige festivalgangers. Kortom: de Philips Refresh Bar heeft zichzelf bewezen als dé onmisbare camping-hotspot.

Project Specs

Klant:Philips
Opdracht:Refresh Bar
Jaar:2024 - heden