bol

de festivalwinkel & het magazijn

BRIEFING

bol zocht nieuwe manieren om jongeren te bereiken en vroeg ons hoe ze hun online merk tot leven konden brengen op een festival. Geen betere plek om hun doelgroep (18 – 34 jaar) te bereiken dan Lowlands: hét festival met een divers publiek aan dag- en nachtvlinders. Ons doel? Een unieke merkbeleving neerzetten die bol onderdeel maakt van de complete festivalervaring én jongeren op een verrassende manier kennis laat maken met het merk. 

CONCEPT

Van online naar on-site: bols Festivalwinkel brengt functionaliteit en entertainment naar Lowlands. Overdag is het dé plek voor alles wat je nodig hebt op het festival en de camping: van last-minute essentials – die je via de click & collect optie in de app kunt bestellen of gewoon ter plekke kunt ophalen bij de balie – tot handige hulp met de Hulp & Leenservice op de camping. Zodra de zon ondergaat, transformeert het magazijn van De Festivalwinkel in Het Magazijn: een geheime warehouse rave tussen de dozen, waar maximaal 200 gelukkigen tegelijk naar binnen kunnen. De beperkte toegang maakt dit dé place to be, waar exclusiviteit en een onvergetelijke ervaring samenkomen. 

RESULTATEN

Het Magazijn werd de best beoordeelde activatie van Lowlands 2024 en de eerste non-food & beverage partner die werd genoemd in de top of mind awareness. 20.000 festivalgangers bezochten de Festivalwinkel, en 6.500 bezoekers feestten in Het Magazijn – een mijlpaal voor bol, zeker gezien de beperkte capaciteit van 200 mensen. De kers op de taart? Binnen één uur verkochten alle poncho’s uit tijdens een onverwachte regenbui op vrijdag. Een activatie die het merk niet alleen zichtbaar maakte, maar ook onvergetelijk. 

Project Specs

Klant:bol
Opdracht:De Festivalwinkel & Het Magazijn
Jaar:2024 - heden