Andrélon

salon andrélon

BRIEFING

Jongeren bereiken en meer brand love creëren? Andrélon zag de kans met een festivalactivatie in combinatie met hun nieuwe productlijn: Pro Nature. De opdracht voor ons: ontwikkel de ultieme weekendfestival pop-up haarsalon: een plek waar festivalgangers hun haar kunnen wassen en stylen met de nieuwe producten én de festivalbeleving naar een hoger niveau tilt.

CONCEPT

Zo gezegd, zo gedaan: Salon Andrélon werd en pop-up salon op de festivalcamping van Solar en Lowlands, waar campinggasten hun haar konden laten wassen, verzorgen én stylen door een professioneel kappersteam. Bezoekers kozen een product, waarna ze plaatsnamen bij de wasbakken, waar ze tot in de puntjes verzorgd werden. Natuurlijk werden ze niet met nat haar de salon uitgestuurd: het stylingsteam stond klaar om om hun coupe festival-ready te maken, inclusief paarse haaraccessoires.

RESULTATEN

Dat dit als een lopend vuurtje ging, was goed te zien aan de lange rij voor de activatie: deze begon zich al te vormen nog voordat de activatie open was. Bezoekers reageerden positief op de ervaring: ze waardeerden de service, waren blij met het resultaat en noemden het een waardevolle toevoeging aan hun festivalervaring.

Project Specs

Klant:Andrélon
Opdracht:Salon Andrélon
Jaar:2024 - heden