Urban Decay
EVENT EXPERIENCE
Private community
Influencers
Voor het cosmeticamerk Urban Decay heeft Playground in het begin van 2020 een ‘event experience’ georganiseerd in de Hoogtij te Amsterdam. Urban Decay is een hoogwaardig cosmeticamerk van de bekende multinational L’Oréal. Dit evenement werd georganiseerd om de FB-community voor echte Urban Decay brand lovers in Nederland te lanceren. De private brand community biedt merkexclusiviteit, exclusieve content en beauty advisor content van specialisten en influencers.
Het evenement werd georganiseerd voor genodigden zoals make-up artiesten, influencers en top-shoppers van Urban Decay die content hebben gemaakt op het event. Het concept van het evenement was gebaseerd op het creëren van een unieke ervaring die het merk en de genodigden op een next level met elkaar verbindt. Op het evenement is offline mooi samengekomen met online door het visualiseren van de nieuwe private community.
Op het evenement werden vijf verschillende soorten photo booths gepresenteerd waarbij de top 5 cosmeticaproducten van Urban Decay werden gehighlight en gebruikt. Gasten konden naast de photo booths ook deelnemen aan de Silent Disco in de watertoren op grote hoogte. Het evenement vormde een unieke ervaring waar de exclusieve bezoekers veel ‘instagrammable’ content hebben gemaakt voor het merk.


