Duracell

20% club

BRIEFING

Een lege telefoon is de nachtmerrie van iedere festivalganger. Zodra de 20% battery power in beeld komt, wil je die telefoon zo snel en zo vol mogelijk opladen. Een piece of cake dankzij de nieuwste powerbank van Duracell die met deze take out op een meerdaagsfestival gelanceerd moest worden.

CONCEPT

Niemand wil bij die 20% club horen want dat betekent dat je uit je festivalvibe moet stappen om op te laden, power bij je vrienden moet bietsen of gewoon met een lege telefoon rondloopt. De nood werd een deugd met de Duracell 20% Club. Een Duracell Powerbank-branded place to be wanneer je een lege batterij hebt. Nog maar 20%? Dan mag jij naar binnen, kun je je telefoon opladen met een Duracell Powerbank en ondertussen maximaal in de positieve vibe blijven met muziek en dans. En hoe harder de festivalbezoekers dansten, hoe sneller de ‘batterij’ werd opgeladen. Echte beelden van de activatie werden gebruikt voor de succesvolle onlinecampagne voor de Benelux.

RESULTATEN

De domper van een lege batterij werd door ons getransformeerd in een vette festivalervaring voor duizenden festivalgangers, dankzij de 20% Club. En de online vervolgcampagne bereikte in de Benelux een miljoenenpubliek!

Project Specs

Klant:Duracell
Opdracht:De 20% Club
Jaar:2019