fbpx

citizenM

citizenM is zes jaar geleden ontstaan vanuit het idee dat je voor een klein budget niet zomaar ergens in een hotel kunt slapen. Het is een innovatief bedrijf, al noemen zij zichzelf niet graag trendy: trends vergaan maar het citizenM concept is tijdloos.

Om de nieuwe vestiging van citizenM aan de Amstel subliem te openen en bekendheid voor het merk te vergroten, heeft Playground een concept gecreëerd dat precies past bij het imago in combinatie met de eerdere campagne van het hotel. Daarnaast is Playground verantwoordelijk geweest voor de productie en uitvoering van het veelbelovende concept genaamd ‘The Room Tour’ tijdens de opening van het nieuwe citizenM hotel.

‘The Room Tour’ is opgesteld uit vier verschillende kamers gebaseerd op de billboard campagne waarbij de meest uitgelichte typetjes van Amsterdam in het daglicht stonden. De vier verschillende kamers zijn opgezet in theatersetting, waarbij je tijdens het betreden van de kamer stapte in een typische Amsterdamse ervaring. De flow van kamer naar kamer werd geïnspireerd op de straatjes in Amsterdam, inclusief straatmuzikanten, standbeelden en straatverlichting.

De eerste kamer was een concept dat natuurlijk niet kom missen in het Amsterdamse thema: de typische bruine kroeg met Hollandse muziek waar je een lekker biertje kon drinken aan de bar.

Hierna verliep de flow door naar de Ajax Football Challenge waarbij de gasten uitgedaagd werden voor een spelletje, inclusief publiek dat toekeek en aanmoedigde op de tribune. Kreeg je groen licht? Dan mocht je een Ajax-shirt aan om je eigen persoonlijke voetbalplaatje te laten maken.

De tour leidde de gasten door naar de ‘Experience’ kamer die is geïnspireerd op dé succesfactor van citizenM: klein, maar artistiek. Twee live-schilderijen deelden hier af en toe een knipoog of glimlach uit. Ook kon je in deze kamer een citizenM maquette foto laten maken als herinnering voor mee naar huis.

Vervolgens werden de gasten naar een kamer geïnspireerd op een club aan de Regulierdwarsstraat inclusief de leukste drag-queens van Amsterdam, lekkere muziek en een karaoke set om de ervaring compleet te maken.

Als klap op de vuurpijl was er aan het einde van de gang de ‘Verboden’ kamer met bewaker voor de deur. Maar helaas, zonder een plekje op de gastenlijst mocht je deze mysterieuze kamer helaas niet betreden en eindigde hiermee de tour.

Playground heeft met dit evenement citizenM op een creatieve manier een ondersteuning gegeven om gasten een indrukwekkend eerste ervaring aan de nieuwe vestiging te geven. Het merk citizenM zal worden gelinkt aan een mooie herinnering en zal het eerstvolgende bezoek aan het hotel nét ietsje specialer maken.

KENNISMAKEN?

Alles begint met een ontmoeting.

FOLLOW US ON INSTAGRAM!

@playground.ba